WALDORFSKI UČITELJ / RAZREDNIK

»Dober učitelj pozna vprašanja, ne odgovorov«

David L. Brierley, waldorfski pedagog

Biti waldorfski učitelj, ni le poklic, je način življenja. Waldorfski učitelj mora imeti otroke iskreno rad, le tako lahko deluje v skladu z waldorfsko pedagogiko.

Razrednik je učitelj, ki otroke spremlja od 1. do 9. razreda waldorfske osnovne šole. Poučuje večino glavnih predmetov – oziroma vse tiste, za katere se čuti usposobljen. Tuje jezike in umetniške predmete običajno poučujejo učitelji – specialisti. Dejstvo, da ni strogo specializiran za poučevanje enega samega predmeta mu preprečuje, da bi postal rutiniran in zdolgočasen pripovedovalec “starih zapiskov”. Razredniku takšen način dela daje možnost dobro spoznati vsakega učenca in ga vzpodbujati pri njegovem individualnem razvoju. Prav tako se med učiteljem in učenci zgradi pristen odnos in vzdušje medsebojnega zaupanja. To, da je učitelj skupaj z učenci vseh devet let, mu omogoča, da jih zares dobro spozna, jih razume in jih ima rad tudi kasneje v višjih razredih, ko morda zaradi pubertete niso več tako “ljubki” kot so bili v nižjih razredih. To ima veliko prednost: učenec in učitelj se bolje spoznata in lažje sodelujeta – to učencem omogoča občutek varnosti, ki je potreben za zdravo odraščanje in dobro učenje.